موضوع: "ان شانئک هوالابتر"

روایتی تکان دهنده از امام موسی کاظم(علیه السلام) .....

?امام موسی کاظم (ع) در گلایه از شیعیان فرمودند؛

⭐️ اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم، در میان آنان جز حراف نیابم.
اگر آنان را امتحان کنم، همگی مرتد از کار در آیند.
اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم، از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود.
اگر آنان را غربال كنم، جز آنچه نزد من است، در غربال نماند.
آنان مدت هاست، بر اریکه‌ها لمیده‌اند، و می‌گویند؛ ما شيعه على علیه السلام هستيم.
درصورتی که شيعه على ع فقط كسى است، كه اعمال او گفتارش را تصديق كند.

?الكافی، ج ۸، ص ۲۲۸

???به نظر شما، ما شیعه اییم؟؟؟!!!

 

از امروز که عید قربان است نیت کنید.....

 

از امروز که عید قربان هست نیت کنید تا عیدغدیر هر کاری از دستتون بر میاد اعم از؛

?برگزاری جشن؛ اطعام؛ تزیین کوچه و محله؛ تکثیر و انتشار احادیث غدیر در فضای مجازی و حقیقی و…

برای زنده نگاهداشتن و پربارتر کردن عید غدیر به نیابت آقا امام زمان صلوات الله علیه انجام بدید.

ان شاءالله مزد خودتون رو روز عید غدیر از خود آقا بگیرید…?

یا علی….!

رابطه مستقیم فکر گناه و از دست دادن نعمت

فکر گناه

مقام ولایت در عرفان

                                                            

هدف در راه سلوك «انسان كامل» شدن است كه با «تكميل اسفار اربعه» صورت مي‌پذيرد، ولي سفر اول مهم‌تر است كه سلوك در آن اختياري است. پايان اين سفر «معرفى الله» است و چون مقصود از اين معرفت، شناخت شهودي است، سالك واصل به مقام معرفت، به «لقاء الله» بار مي‌يابد.

«معرفى الله» جز با «معرفت نفس» ممكن نيست كه: «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّه» و معرفت حقيقت نفس جز با «فنای فی الله» كه با «تجلی ذاتی ربّانی» حق انجام مي‌شود، صورت نمي‌پذيرد. فنا با جذبه و تجلّي صورت مي‌گيرد، نه با تلاش و كوشش ارادي. آنجا وادي ترك اراده است، نه تصميم و اراده و البته غالب اوليا از مقام فنا گذشته و به مقام «بقاي بالله» مي‌رسند. دست‌يابي به مقام فنا جز با «ترک اراده» ميسور نيست. انسانِ واصل به مقام فنا به «حق اليقين» مي‌رسد و به «وطن اصلي» خويش بار مي‌يابد. مگر نه آن است كه انسان از خداست و به سوي او باز مي‌گردد. «انّا لله و انا اليه راجعون». اين چنين انساني به «مقام توحيد» رسيده و «موحّد واقعي» گشته است و چون توحيد عين ولايت و ولايت عين توحيد است، چنين سالك نيك‌بختي به «مقام ولايت» راه يافته و «ولي الله» گشته است. مقام ولايت و توحيد همان «جنى الذات» است كه به مراتب از جنت اسما و صفات برتر است، چه رسد به جنت فعل .

در اين مقام است كه سالك توفيق «تصحيح خيال» مي‌يابد و مي‌فهمد، بلكه مي‌بيند و مي‌يابد كه «ليس في الدار غيره ديّار».

اين همه عكس می و رنگ و مخالف كه نمود
يك فروغ رخ ساقي است كه در جام افتاد
(حافظ)

در اين مقام سالك مي‌فهمد و مي‌يابد كه معرفت خدا آن‌چنان كه او هست ممكن نيست و «عنقا شكار كس نشود» و لذا دام باز مي‌گيرد و به «عجز از معرفت الله» اعتراف مي‌كند. البته اين اعتراف به عجز با اعتراف به عجزِ سالك غير واصل يا انسان غير سالك فرسنگ‌ها فاصله دارد و حتي قابل قياس نيست

سالكي كه به مقام فنا (پايان سفر اول) رسيد، اگر توفيق حقّ، رفيق او گردد و خداي متعال براي او كمال برتر مقدّر كرده باشد، به مقام بقا مي‌رسد و در درجات بقا سير مي‌كند تا «اسفار اربعه» را تكميل كند و در اين صورت «خليفى الله» مي‌گردد و «كون جامع» مي‌شود و در يك كلمه «انسان كامل» و بلكه «انسان» مي‌شود، زیرا كسي كه به اين مقام منيع راه نيافته، تمامی قوا و استعدادهايش به «فعليت تامه» نرسيده و قهراً «انسان» به تمام معني الكلمه نمی‌باشد.

بالاترين منصب چنين انساني اين است كه اجازه دارد به «وصف پروردگار» بنشيند و خدا را توصيف كند:

«سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ * إِلا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ» ؛

زيرا اين انسان به مقام «مخلَصين» دست يافته و گاه از آن گذشته و در مقام «صُلوح» متمكّن گشته است. چنين انسانی بی‌شک در «حرم امن الهی» غنوده و «عبد محض» پروردگار گشته و منقبت «قرب فرائض» را دارا شده است.
منبع :رساله سیر و سلوک
آیت اله علی رضایی تهرانی

برجام، خروج امریکا، دلدادگی دولت و جنگ آینده

▪️تنها چند روز دیگر تا موعد تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور امریکا در مورد برجام و تمدید تعهدات این کشور در مورد این معاهده بین‌المللی زمان فاصله است، موعدی که می‌تواند همه امور را به سمت و سوی دیگری ببرد و تصمیم غیراصولی هر یک از طرفین می‌تواند آینده را به سمت تاریکی مطلق پیش ببرد. این روزها پالس‌های مختلفی از همه طرف‌ها صادر می‌شود، اروپایی‌ها در حالی که می‌گویند برجام، پابرجا خواهد بود اما تاکید دارند که باید به آن الحاقیه زد، موضوعی که طرف چینی و روسی چندان اعتباری برای آن قائل نیستند با این حال در واشنگتن پرچم‌ها در مسیر بادهای ویرانگری که از تل‌آویو و ریاض می‌وزد، برافراشته شده و مستاجر کاخ سفید در تلاش است تا با کمترین هزینه، بیشترین امتیاز را بگیرد. او تهدید به خروج از این معاهده کرده و انتظار دارد برای خارج نشدنش، هدیه‌ای دریافت کند و امتیازی که می‌خواهد کمتر از برچیدن نظام دفاعی قدرتمند ایران که مبتنی بر موشک‌های دوربرد و خارج کردن تهران از همه منطقه آسیای غربی، نخواهد بود.

▪️از این‌رو است که اوضاع به‌شدت بغرنج شده است و هر روز ندایی عجیب از سمت شرق و غرب به گوش می‌رسد. در تهران اما تصمیم انگار به شکلی دیگر گرفته شده است و حسن روحانی بر خلاف دیگر دولتی‌ها به صراحت از موضوع بسیار مهمی پرده برداشته و به‌نظر می‌رسد که با اروپا به یک توافق ابتدایی رسیده‌اند، برجام بدون امریکا و البته بدون هیچ الحاقیه‌ای! این اگر صحت داشته باشد، یعنی آنکه ایران به خارج شدن امریکا رضایت داده و اروپایی‌ها هم با علم به این مساله و اینکه دیگر نیازی به رایزنی با امریکا برای اصلاح برجام ندارند، شاید خوشحال باشند. رضایت به خروج امریکا از برجام در حالی روز گذشته از طرف حسن روحانی اعلام شد که در سمت دیگر سخنگوی وزارت امورخارجه که مواضع دیپلماتیک کشور را به صورت رسمی اعلام می‌کند، تاکید دارد که اگر امریکا از برجام خارج شود، «تصمیمات غیرقابل باوری» گرفته خواهد شد که این موضوع دقیقا در نقطه مقابل سخنان حسن روحانی قرار دارد.

▪️هر چه هست، به‌نظر می‌رسد که دولت تمایل شدیدی نسبت به بقای برجام دارد، این بقا بدون حضور امریکا یعنی هیچ. حسن روحانی از همان هفته‌های اول تاکید داشت که ما برای انجام هر توافقی باید با امریکا صحبت کنیم (باید کدخدای آنها، منظور اروپایِی‌ها بود، را دید) چرا که اروپایی‌ها هیچ کاره بوده و صرفا واسطه‌ای بیش نیستند. با این حال، به‌نظر می‌رسد که در شرایط فعلی آنچه در حال روی دادن است بر خلاف همه حرف‌های آقای روحانی باشد. اگر قرار بر خروج امریکا است، که اروپایی‌ها و حتی چینی‌ها و روس‌ها هیچ اختیاری از خودشان ندارند، اگر هم قرار بر این است که اروپایی‌ها بمانند به این شرط که موضوع موشکی و خروج ایران از سوریه و منطقه مطرح نشود که این هم خیال باطلی است و همان کدخدا برای اروپایی‌ها تصمیم می‌گیرد.

▪️به نظر نگارنده، باوجود آنکه تخصص چندانی در این حوزه ندارم اما با رصد شرایط، به‌نظر می‌رسد که ایران در رابطه با خروج امریکا از برجام و رفتار اروپایی‌ها سکوت خواهد کرد، بعید می‌دانم که دولت بخواهد پس از خروج امریکای ترامپ از این معاهده بین‌المللی از آن خارج شود، کما اینکه صرفا روحانی یک پیام را به طرف‌های اروپایی داد که ما دوست داریم با شما تجارت داشته باشیم، اما وقتی همه چیز توسط امریکا تحریم باشد و بانک‌های ما نتوانند مبادله پولی داشته باشند و حتی تجار خرده‌پای ایرانی نتوانند حتی 200هزار دلار پول وارد کشور کنند، هیچ ارزشی ندارد. هر چه شرایط به جلو می‌رود، به‌گونه‌ای بر پیچیدگی مسائل افزوده می‌شود. حتی سفر ظریف به امریکا و دیدار او با مقامات فعلی، سابق و تاثیرگذار امریکایی نیز نمی‌تواند دوای این بحران باشد.

▪️منتظر می‌مانیم تا نتیجه انتخابات عراق هم مشخص شود و بعد شاید پاسخ‌های ایران به رژیم صهیونیستی پس از خروج ترامپ از برجام باشیم. تنها راهی که می‌تواند مانع از شلیک‌های تلافی‌جویانه ایران به سمت فلسطین اشغالی شود، خارج نشدن ترامپ از برجام است و این همان مساله‌ای است که در تل‌آویو هم به خوبی از آن آگاه هستند، با این حال نتانیاهو جنگ را بر حفظ برجام بیشتر ترجیح می‌دهد، چرا که برجام می‌تواند روزنه‌ای هر چند سخت و تنگ برای رسیدن ایران به افق‌های پیش‌رو باشد. سران رژیم صهیونیستی، به اصطلاح می‌خواهند سیاست «مرگ یک بار، شیون یک‌ بار» را در پیش بگیرند، به‌زعم آنها هیچ رئیس‌جمهوری در کاخ سفید به همراهی و حماقت ترامپ که یک داماد متعصب یهودی و یک رئیس شورای امنیت ملی حامی این رژیم داشته باشد، روی کار نخواهد آمد، بنابراین حالا بهترین فرصت است.

1 3 4 5