موضوع: "رسانه انقلاب"

آینده جهان از آن ماست...

زمانی آمریکا یک سر تصمیم گیری در تحولات منطقه بود و یکی از مهره‌های اصلی قدرت در جهان تا آن روزی که مردم ایران به رهبری امام روح الله انقلاب کردند و جمهوری اسلامی بر ایران حاکم شد از آن روز به بعد این انقلاب که برگرفته از اسلام ناب محمدی است سدِ محکمی شد مقابل تجاوز و زورگویی قدرت های جهانی! 
جبهه استکبار در این سال‌ها، طرح‌ها و نقشه‌های مختلفی را اجرا کرد تا بتواند این انقلاب را زمین گیر کند اما هم‌اکنون و امروز این انقلاب فقط منحصر به ایران نیست و همه ملت‌های منطقه و آزادی خواهان جهان دریافتند که مقاومت تنها راه پیروزی است!…
انقلاب اسلامی امروز در قلب مظلومین و مستضعفان جهان نفوذ کرده و سنگرهایش تا چند متری مرز اسرائیل رسیده است؛ تردید و ترس آمریکا برای حمله به سوریه و حمله محدودی که انجام داد سندی برای تایید این حرف‌هاست که حالا مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی در این منطقه حرف اول را میزند و دیگر گذشت آن زمانی که هر کس به هر بهانه‌ای که میخواست به ملت‌های مظلوم تجاوز کند…
موشک‌های انصارالله یمن، مقاومت مردم سوریه، حشدالشعبی عراقی‌ها، حزب الله لبنانی‌ها، شیر بچه‌های فاطمیون، زینبیون پاکستان و بحرینی‌ها این ها همه یعنی پازل پیروزی مظلومین در حال تکمیل شدن است و دیگر کسی توان مقابله با مقاومت را در جبهه‌ای به این وسعت ندارد ؛ این ها همه یعنی به روز های پایانی جبهه کفر  نزدیک شده‌ایم و دور نیست زمان فتح #قدس…
وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»

اراده و مشیت ما بر این قرار گرفته است که بر مستضعفین در زمین منت نهیم و آنها را مشمول مواهب خود نمائیم و آنها را پیشوایان و وارثین روى زمین قرار دهیم.
و به راستی که آینده جهان از آن ماست.

چه کسانی مخالف حذف تلگرام و استفاده از پیام‌رسان داخلی هستند؟

کانالهای اشخاص حقیقی و حقوقی معاند خارج نشین

?خب معلوم است سازمان مجاهدین، آمدنیوزی‌ها، ریستارتی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و امثال نوریزاده‌ها جایی برای بروز و ظهور و بافتن دروغ و تهمت بدون پاسخگویی به هیچ مرجعی در پیام‌رسان داخلی نخواهند داشت

کانال‌های فیلم و عکس و نوشته‌های مبتذل

?اینهم مشخص است که بمحض گزارش و ریپورت کانال، دیگر اینگونه کانالها هم جایی در پیام‌رسان‌ها ندارند3⃣ کانالها و رسانه‌های حقیقی و حقوقی ناشناخته (فِیک)

?بسیاری از کانالها و اشخاصی که در فضای حال رسانه‌ای کشور اظهارنظر میکنند ناشناخته‌اند بنابراین هرگونه اظهارنظر کانالها و اشخاص مربوطه بدون مسئولیت‌پذیری مطالب منتشر می‌شود؛ این موضوع بویژه در بسترهایی نظیر توییتر هم بشدت دیده میشود.

?با پیام‌رسان داخلی هرگونه اظهارنظر در فضای عمومی (نه خصوصی و خودمانی) که اذهان عمومی را جهت می‌دهد باید با مسئولیت نوشتار همراه باشد

برخی فعالین سیاسی و اجتماعی در عرصه رسانه‌ای کشور

?استدلال افراد فوق بیشتر مبتنی بر حفظ حریم خصوصی و احیاناً تسلط کامل نهادهای امنیتی و قوه قضاییه بر مراودات خصوصی و نیمه عمومی در پیام‌رسان‌های داخلی و استناد این نهادها به آن و برخورد امنیتی - قضایی است

?این خیال خام است که فکر کنیم در حال حاضر دسترسی نهادهای فوق (نه بصورت کامل) به تلگرام و … وجود ندارد!
تنها دسترسی که در تلگرام بروی نهادهای فوق محدود شده است، از مدار خارج کردن برخی کانالها است

? البته در اینکه باید آزادی بیان و عدم برخوردهای چکشی و سلیقه‌ای و امنیتی طبق اصل مسلم قانون اساسی محترم شمرده شود شکی نیست
با اصلاح اینگونه برخوردهای مسبوق به سوابق متعدد و دادن این اطمینان خاطر به دلسوزان مردم و نظام در خصوص رفع دغدغه تشدید برخوردهای امنیتی با استناد به ” اشراف کامل نهادهای فوق به پیام‌رسان داخلی “، اعتراضات و نقدهای این طیف برای اصلاح جامعه را حتی باید به فال نیک گرفت

?تشدید نگرانی‌ها در خصوص مکانیزمهای جدید مالی تلگرام و پول دیجیتال و احیاناً پولشویی های گسترده نیز از دغدغه های جدی ادامه کار تلگرام است که تجدیدنظر در ادامه فعالیت تلگرام را اجتناب‌ناپذیر کرده‌است.

تجربه مذاکرات برجام را تکرار نکنید

بسمه تعالی
در آستانه سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران، نشانه های متعدد می گوید یک روند پیچیده و چند جانبه دیپلماتیک پس پرده، درباره برجام شکل گرفته که می تواند در ماه های آینده منجر به تحولات مهمی در محیط امنیت ملی ایران شود اما درست مثل بار قبل، خطوط اصلی این روند، چندان پخته نیست و همچنان از افکار عمومی نیز پنهان نگه داشته می شود.
دونالد ترامپ این موضوع را روشن کرده که روز 13 مه آینده (اواسط اردیبهشت 1397) از تعلیق مجدد تحریم های برجامی که امریکا مکلف به آن است خودداری خواهد کرد مگر اینکه یک سلسله شروط اضافی در قالب یک توافق مکمل یا توافق پیرو به برجام اضافه شود. آنچه امریکا رسما گفته این است که 3 شرط دسترسی به تاسیسات نظامی ایران، حذف سقف های زمانی تعهدات ایران در برجام و مذاکره برای محدود شدن برنامه موشکی باید در قالب یک توافق جدید تامین شود. گوشه و کنار، رسانه های امریکایی گفته اند این همه ماجرا نیست و پای شروط دیگری مانند مذاکره درباره برنامه منطقه ای ایران هم در میان است.
ظاهرا اروپا و امریکا سخت در این باره مشغول مذاکره هستند. در سطح رسمی مقام های ایرانی هم با اروپایی ها مذاکره کرده اند. در سطح غیر رسمی (مسیر 2) دیالوگ هایی میان برخی افراد که نمی دانیم چه کسی به آنها ماموریت داده با امریکا برقرار است. روسیه بیشتر، و چینی ها کمتر، هم با امریکا و اروپا در حال رایزنی هستند.
مواضع رسمی مقام های ایرانی درباره این روند تاکنون بر دو اصل مبتنی بوده است:
1- هیچ اصلاحی در متن برجام یا هیچ ضمیمه ای برای آن وجود نخواهد داشت.
2- ایران تا زمانی که منافعش تامین شود به برجام پای بند می ماند.
سوال این است که آیا این دو اصل آن مقدار قوی و دقیق هست که بتواند در این صحنه پیچیده از منافع ایران پاسداری کند؟
وقتی گفته می شود اصلاحی در متن برجام صورت نخواهد گرفت یا برجام ضمیمه ای نخواهد داشت، در واقع مسئله اصلی دور زده شده است. تا جایی که می دانیم نه اروپا و نه حتی امریکا، هیچ یک خواهان تغییر برجام چه به شکل اصلاح متن و چه به صورت ایجاد یک توافق جدید نیستند. هدف اروپا و امریکا این است که برجام را حفظ کنند و در «موضوعات غیربرجامی» یک «توافق جدید» با ایران منعقد کنند که البته به مثابه یک شرط برای تعلیق تحریم های برجامی در نظرگرفته خواهد شد. این موضوع، درباره همه ادعاهای امریکا جز مسئله دسترسی به تاسیسات نظامی و حذف سقف های زمانی صادق است و برخی ارزیابی ها نشان می دهد اتفاقا آنچه در مقطع فعلی برای امریکا اهمیت دارد نه این موضوعات، بلکه مشخصا برنامه منطقه ای و موشکی است. در واقع آنچه امریکا اکنون بر آن متمرکز شده استفاده از نیاز اعلام شده دولت آقای روحانی به حفظ برجام به عنوان اهرم فشاری برای گرفتن امتیازهای موشکی و منطقه ای از ایران است. اگر مقام های دولت آقای روحانی حقیقتا خواهان اثرگذاری بر محاسبات امریکا هستند به جای نفی پی در پی مذاکرات مجدد یا تلاش برای اصلاح برجام، باید هرگونه مذاکره و توافق غیربرجامی را هم به صراحت رد کنند. سخنان هفته گذشته آقای رییس جمهور درباره عدم مذاکره درباب توان دفاعی البته نشانه خوبی است اما اولا فقط برنامه موشکی را در بر می گیرد و حاوی هیچ کد مشخصی درباره برنامه منطقه ای ایران نیست و ثانیا تضمین هایی لازم تا اطمینان حاصل شود که در مذاکرات پس پرده هم به همین شکل عمل می شود.
اصل دومی هم که دولت از آن استفاده می کند نه تنها مفید نیست بلکه می تواند به ضد خود بدل شود. دولت می گوید تا زمانی که منافع اقتصادی ناشی از برجام تداوم داشته باشد به آن پای بند خواهد ماند. آقای روحانی حتی صریح تر از این گفته اگر امریکا هم از برجام خارج شود ایران به شرط پای بندی اروپا به برجام از آن خارج نخواهد داشت. چنین موضعی بسیار خسارت بار است. این در واقع تشویق امریکا به خروج از برجام با صفر کردن هزینه های این اقدام است. اگرتنها یک عامل وجود داشته باشد که امریکا را درباره پیگیری سیاستی که درباره برجام در پیش گرفته به تردید بیندازد، این است که امریکا بداند ایران با خروج امریکا، دیگر توافقی به نام برجام را به رسمیت نمی شناسد و برنامه هسته ای خود را –به صرت کلی یا جزئی- از سر خواهد گرفت. امید بستن به اروپا به دلایلی که مکررا درباره آنها صحبت شده، استقبال از تحریم های ثانویه امریکا به اضافه زوال تدریجی پای بندی اروپا به برجام و نهایتا تبدیل شدن برجام به یک توافق یک جانبه از طرف ایران را در پی خواهد داشت.
وضعیتی که به سمت آن حرکت می کنیم می تواند بسیار غافلگیرکننده باشد و اصول فعلی که دولت دیپلماسی خود را بر آن استوار کرده برای مدیریت این شرایط بسیار ضعیف است. سناریوی ماه مه می تواند چیزی شبیه به این باشد

که امریکا رسما از برجام خارج نشود ولی –به صورت یک عمل انجام شده- اولا اعلام کند پس از انقضای برجام اگر ایران غنی سازی را گسترش بدهد باز با تحریم مواجه خواهد شد و ثانیا همزمان تحریم های مشترکی را با همراهی اروپا علیه برنامه موشکی یا منطقه ای ایران (در موضوعی مانند یمن هر دو مسئله ترکیب می شود) اعمال کند. یک سناریوی دیگر هم این است که امریکا از برجام خارج شود ولی اروپا شرط تداوم برجام با ایران را پذیرش محدودیت در برنامه های موشکی و منطقه ای ایران اعلام کند و چون این شرط پذیرفته نخواهد شد، مجددا آنچه ایران با آن مواجه می شود تحریم های مشترک اورپا و امریکا در زمینه موشک و منطقه ای است.
ما اکنون به شدت نیازمند اجتناب از تکرار تجربه مذاکرات برجام هستیم. دولت حتی اگر می خواهد برجام را حفظ کند، باید مسیر خود را به طور اساسی تغییر بدهد. اصول دوگانه ای که از آنها سخن گفتیم باید با اصول زیر تقویت و جایگزین شود:
1- امریکا باید بداند که در صورت خروج از برجام، حتما «هزینه برجامی» پرداخت خواهد کرد و تعهد ایران به برجام، دیگر هرگز کامل نخواهد بود.
2- از هم اکنون باید دورنمای اقدامات هسته ای به امریکا نشان داده شود. در این زمینه سیگنال هایی بسیار قوی تر از اعلام تلاش برای تولید سوخت اتمی کشتی ها لازم است.
3- امریکا باید درک کند ایران همانقدر که عدم تعلیق تحریم های برجامی را علامت خروج امریکا از برجام می داند، اعمال تحریم های اقصادی به بهانه های غیر هسته ای را هم به عنوان خروج در نظر خواهد گرفت.
4- اروپا اگر خواهان تداوم برجام است، به جای باج خواهی های مضحک فعلی، باید دستور کار خود مبنی بر پای بندی کج دار و مریز به برجام را تغییر بدهد. مهم تر از این، اروپا باید تصمیم بگیرد که پس از خروج امریکا از برجام آماده واگذاری چه امتیازهایی به ایران است تا ایران گزینه باقی ماندن در برجام را بررسی کند.
5- مسدود کردن باب هرگونه مذاکره فرابرجامی به طور قاطع، اصل دیگری است که باید به اصول دولت اضافه شود.

تعجب میکنم از کسانی که دم از احیاء مکتب ایرانی میزنند و سر قبر کوروش سالشان را تحویل میکنند

ویل دورانت معتقد است این ایرانیان بودند که بر فرهنگ اسلام تاثیر گذاشته و حجاب سختگیرانه را به اسلام تحمیل کردند!

?او در جلد اول تاریخ تمدن ص 552 مینویسد:
[در ایران پس از #داریوش] زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان رو پوش دار از خانه بیرون بیایند… زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را و لو پدر یا برادرشان باشد ببینند…

او در جلد 11 ص 112 میگوید: “ارتباط عرب با ایران موجب رواج حجاب در قلمرو اسلام بود…”
 ویل دورانت معتقد است نقش #پوشش و حجاب زنان در ایران باستان چنان برجسته‌است که می‌توان ایران را منشاء اصلی پراکندن حجاب در جهان دانست.

?تاریخ تمدن ج2 ص78

“نهرو” در کتاب “نگاهی به تاریخ جهان” نیز همین نظریه را تایید میکند:


“یک تغییر بزرگ و تاسف آور نیز تدریجا روی نمود و آن وضع زنان بود… زنان عرب جدا از مردان و پنهان از ایشان زندگی نمیکردند بلکه در اماکن عمومی حضور میافتند… اما عربها نیز بر اثر موفقیتها تدریجا رسمی را که در دو امپراطوری روم و ایران بود اقتباس کردند…”

حتی راسل نیز در کتاب “زناشوئی و اخلاق” معتقد است حجاب ایران و هند در زمانهای دور بسیار سختگیرانه بوده است!

 ” اخلاق جنسی در اعصار ما قبل مسیحیت و در ممالک خاور دور تا به امروز از منبع اول [تمایل به اطمینان پدری] منشعب میشود به استثنای هند و ایران که ظاهرا #ریاضت_طلبی در آنجا پدید آمده و در سراسر جهان پراکنده شده است.” زناشوئی و اخلاق ص135

چیزی که مسلم است به استناد به شواهد تاریخی در #ایران_باستان حجاب وجود داشته و حتی #سختگیرانه_تر از حجاب اسلامی هم بوده است…


تعجب میکنم از کسانی که دم از احیاء مکتب ایرانی میزنند و سر قبر کوروش سالشان را تحویل میکنند ، اما به جای عمل به مکتب چند هزار ساله ، از رفتار دویست ساله بلکه صد ساله بلکه پنجاه ساله #غرب پیروی میکنند!

 

صدر_الساداتی

 

صدا و سیما کدام سخن امام خمینی(ره) را سانسور کرد؟

«این را من باز هم گفته‌ام ـ اگر سانسور نشود! و اگر سانسور بشود، ممکن است من یک کار دیگر بکنم ـ اسلام را تا حالایی که شما میبینید، اینجا ما نشسته‌ایم، سیدالشهدا زنده نگه داشته است.. هرچه داشت در راه خدا داد و برای تقویت اسلام و مخالفت با ظلم قیام کرد….. گریه کردن بر شهید؛ زنده نگه داشتن نهضت است. اینکه در روایت هست که کسی که گریه بکند یا بگریاند، یا به صورت گریه‌دار خودش را بکند، این جزایش بهشت است. این برای این است که حتی آنی که یک حال حزن به خودش می‌دهد و صورت گریه‌دار به خودش میدهد، این نهضت را دارد حفظ می‌کند؛ این نهضت امام حسین ـ سلام‌اللّه علیه ـ را حفظ می‌کند. ملت ما را این مجالس حفظ کرده.»

صحیفه امام، ج۱۰،ص۳۱۳ (۳۰/۷/۵۸)

محرم۹۶

1 3 4 5