بومیسازی «صنعت هولوکاست» با ادای دین به اسپیلبرگ (١)
✍️ نویسنده: کیان طبری
1⃣ هالیوود فقط کارخانهی سرگرمیسازی نیست. هالیوود در بنیان خود، کارخانهی ایدئولوژیسازی و تولید جهانبینی برای انسان مدرن نیز هست.
2⃣ از این رو، بزرگان هالیوود، از دوران صامت تا به امروز، از سیسیل بی. دومیل و جان فورد و کوبریک تا اسپیلبرگ، کامرون، لوکاس و همین کریستوفر نولان، هر کدام یک «پروژه» بودهاند که پشتسر خود انباشتی از ایدئولوژی، فکر و اعتقاد و سلیقه هنری داشتند، چرا که آنان بنا بود جهانبینی، اصول اعتقادی، طرز تفکر و طرز نگرش به خود و به جهان را به انسان_مدرن القا کنند.
3⃣ بیجهت نبود که محسن_مخملباف، در کشاکش دگردیسی فکری و شخصیتی خود از یک «انقلابی رادیکال» به یک «لیبرال رادیکال»، در تعریف فیلم «زیر بال فرشتگان» ویم وندرس، تحت تأثیر «چشم سفید سینما»، فیلمسازان را «پیامبران» عصر جدید لقب داد.
4⃣ از همان ابتدای شکل گرفتن هالیوود، آبای بنیانگذار آن میدانستند که قرار است این پدیدهی جدید، نقشی حیاتی در سامان دادن به جهان-زیست مطلوب صاحبان پشتپرده آمریکا در ذهن انسان مدرن در اقصی نقاط جهان ایفا کند، و امروز دیگر امر پوشیده و پنهانی نیست که هالیوود از انعقاد نطفهی خود تا همین امروز در قبضهی شبکهی جهانی صهیونیسم است.
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط فردوس تراب علی در 1398/09/08 ساعت 08:21:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |