همسران آسایش_ محور یا آرامش_محور

زهرا_س  معمارسبک_زندگی_٦


✅ مطالب قبل که از قبل تولد حضرت شروع شده بود به دوران بعد از ازدواج ایشان رسید، در ادامه زهرا(س) را به عنوان یک #همسر مورد بررسی قرار می دهیم.

✅ روایت است که علی (ع) می فرماید :
✨ « به راستی هر وقت زهرا را نگاه می کردم همه غصه هایم بر طرف می شد»

❓اکنون سئوال این است که چگونه یک زوج بعد از 9 سال زندگی مشترک به این عشق عمیق می رسند⁉️

?و پاسخ آن است که همسران در مقابل شوهران خود به دو دسته تقسیم می شوند :

1⃣همسران آسایش محور
2⃣ همسران ارامش محور

✅بسیاری از همسران نیازها و سطح توقعات خود را با #سطح #جامعه تنظیم می کنند و هر چه توقعات جامعه بالاتر رفته #انتظارات انها نیز از زندگی و. شوهر خود بالا می رود، انها با مهربانی کامل تمام تلاش خود را می کنند تا زندگی آنها در بُعد رفاهیات و تامین آسایش خانواده چیزی کم نداشته باشد.

⚠️اما دریغ از این که شرایط امروزی جهان و درد همه خانواده ها « نیاز بالا و درآمد کم » است لذا به ناچار همیشه زن برای تامین رفاهیات در خانه طلبکار شوهر است و شوهر هم بدهکار زن و هم بدهکار دیگرانی است که برای تامین نیازهای قبلی از آنها قرض گرفته است.

✅اگر همسری آسایش خانواده را به خرید آخرین امکانات رفاهی گره بزند، اگر چه #خانه او کامل اما #خانواده اش ناقص می شود چرا که مرد ذلیل در خانه و بدهکار در جامعه هر روز جایگاه خود را بیشتر از دست می دهد و اگر چه جسم ش موجود اما اعتبارش از بین رفته است، هر روز و هر روز #فاصلهٔ #عاطفیش از خانواده زیاد تر شده و نگاه به همسرش برای او تداعی « تلاش بیشتر برای خرج بیشتر و بدهی بیشتر»
میباشد .

✅امابعضی از همسران نیازهای خود را با #شرایط #همسر تنظیم می کنند و توقعات خود را متناسب با #درآمد و #آرامش_شوهر خود تراز می کنند.

⚠️این همسران اگر چه در سال ها و حتی دهه های اول زندگی خود، خانه ای کامل ندارند اما #خانوادهٔ #کاملی دارند، مرد آنها در خانه ای که به او مانند جیب و یا کُت جادویی نگاه نمی کنند احساس « مرد بودن و همسر بودن» می کند، او با خیال راحت بدون #استرس از درخواست های هزینه بر به چشمان همسر خود نگاه و از آنها چیزی را دریافت می کند که در بیرون خانواده به دست نمی اورد.

✅او می فهمد که ابراز محبت همسرش بدون چشم داشت مادی ست. این همسران به قطع می دانند که #آرامش را فدای #آسایش و #خانه را فدای #خانواده نکنند.این گونه همسران می توانند زهرا(س) گونه با گذشت زمان در خانواده خود تولید #عشق کنند.

حسین عباسی اصل

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.