❌آیا تاریخ برای عبرت گرفتن نیست ؟؟

​مفرد مذکر غایب:

🔵❌آیا تاریخ برای عبرت گرفتن نیست ؟؟

❌کافیست نگاهی به ماجرای لیبی و قذافی نموده و مقایسه‌ای با وضعیت امروز کشور و مواضع رییس جمهور نماییم تا پی به شباهت رفتاری آمریکا درباره هر دو کشور ببریم.
❌لیبی در پی حادثه لاکربی، تحت فشار سیاسی اقتصادی آمریکاییها قرار گرفت، معمرقذافی پذیرفت که در قبال لغو تحریمها مسئولیت حادثه را پذیرفته و غرامت بپردازد، غرامت پرداخت شده و تحریمای سازمان ملل لغو شد، اما آمریکا و انگلیس لغو تحریم‌ هایشان را به دست برداشتن لیبی از برنامه هسته‌ای اش مشروط کردند.
❌لیبی نه تنها دست از برنامه هسته‌ای خود کشیده و پروتکل الحاقی هسته‌ای را پذیرفت، بلکه تمامی تجهیزات و مدارک هسته‌ای ‌اش را بار کشتی کرده ، به آمریکا فرستاد، اورانیوم غنی شده‌اش را نیز به روسیه داد !!
❌تونی بلر نخست وزیر انگلیس اقدام قذافی را شجاعانه و تاریخی خواند !!
❌اما آمریکا رفع تحریم‌ های لیبی را به از بین بردن برخی از توانمندی‌ های نظامی علی ‌الخصوص موشک‌ های لیبی و مسائل حقوق بشری گره زد.
❌قذافی تمامی تجهیزات مرتبط و موشک‌های اسکاد B کشورش را نابود کرده و برد موشک‌هایش را به ۳۰۰ کیلومتر کاهش داد.
❌اما این پایان ماجرا نبود ، آمریکا لغو تحریم لیبی را اقدامی خطرناک خوانده و وزیر انرژی وقت آمریکا اقدامات لیبی را تنها ۵% خواسته‌های آمریکا خواند !!
❌دست آخر لیبی ضعیف شده از نظر نظامی تحت اشغال غرب و آمریکا درآمده و قذافی به طرز فجیعی کشته شد.
💥حال نگاهی به اقدامات دولت یازدهم بیاندازیم :
❌قرار شد در قبال توافق هسته‌ای و اجرای برجام کلیه تحریمهای ایران لغو شود.
❌علیرغم هشدار دلسوزان کشور در متوازن نبودن تعهدات ما و دستکم اجرای هم زمان تعهدات طرفین، روحانی برجام و پروتکل الحاقی را پذیرفته و اجرا نمود.
❌اما آمریکا پس از اجرای برجام توسط ایران لغو تحریم‌هایش را مشروط به رفع نگرانی‌اش در خصوص برنامه موشکی و تروریسم کرده است ؛ حال حسن روحانی از اجرای برجام ۲ می گوید !!
❌آیا تاریخ برای عبرت گرفتن نیست ؟؟

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.