آتئیست‌ها جواب تحقیقات دانشگاه هاروارد را چه می دهند؟؟؟

مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد یک بار برای همیشه ادعای معروف آتئیست‌ها را رد کرد: از  تمام آتئیست‌هایی که ادعای سواد علمی دارن تقاضا میشود که به متن زیر پاسخ دهند?

همانگونه که میدانید یکی از شایع‌ترین سخنان آتئیست‌ها در مورد پیدایش جهان این است که در ابتدا انرژی به طور خود به خود وجود داشت و سپس این انرژی جهان را به وجود آورد. این افراد در اثبات سخن خود میگویند که طبق قانون پایستگی انرژی، انرژی نه بوجود می‌آید( خالق ندارد) و نه از بین میرود و انرژی ازلی است.

اکنون سوال ما این است:

مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد( تذکر: دانشگاه هاروارد برترین دانشگاه جهان است و هر ساله رتبه‌ی یک را بین دانشگاه‌های جهان بدست می‌آورد) با انتشار متنی به تعدادی از سوالات رایج درباره‌ی شروع جهان و بیگ بنگ پاسخ داده است. در این متن منتشر در مرکز اختر فیزیک دانشگاه هاروارد، کاملا به صراحت اعلام میشود که هیچکس نمیداند آن انرژی اولیه که جهان را به وجود آورده است از کجا آمده است. ابتدا عبارت منتشر شده در مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد را به همراه ترجمه می‌آوریم:

Was the Big Bang the origin of the universe?

It is a common misconception that the Big Bang was the origin of the universe. In reality, the Big Bang scenario is completely silent about how the universe came into existence in the first place. In fact, the closer we look to time “zero,” the less certain we are about what actually happened, because our current description of physical laws do not yet apply to such extremes of nature.
The Big Bang scenario simply assumes that space, time, and energy already existed. But it tells us nothing about where they came from - or why the universe was born hot and dense to begin with.

ترجمه:

آیا بیگ‌بنگ منشا جهان است؟
این یک تصور رایج غلط است که بیگ‌بنگ منشا جهان است. در واقعییت، سناریوی بیگ‌بنگ درباره‌ی اینکه چگونه جهان برای اولین بار به وجود آمد، کاملا خاموش است. در واقع، وقتی دقیق‌تر به لحظه‌ی صفر(لحظه‌ی شروع جهان) نگاه کنیم، کمتر مطمئن میشویم که واقعا چه اتفاقی افتاده است چون توضیحات فعلی ما در مورد قوانین فیزیکی، به چنین حالت سختی از طبیعت اعمال نمی‌شود.
سناریوی بیگ‌بنگ به راحتی فرض میکند که فضا، زمان و انرژی از قبل وجود داشته‌اند. اما به ما هیچ چیزی درباره‌ی اینکه آن‌ها از کجا آمده‌اند یا چرا جهان برای شروع به صورت داغ و چگال متولد شد، نمیگوید.

بار دیگر به این جمله دقت کنید:

The Big Bang scenario simply assumes that space, time, and energy already existed. But it tells us nothing about where they came from

ترجمه:

سناریوی بیگ‌بنگ به راحتی فرض میکند که فضا، زمان و انرژی از قبل وجود داشته‌اند. اما به ما هیچ چیزی درباره‌ی اینکه آن‌ها از کجا آمده‌اند نمیگوید.

لینک متن منتشر شده در مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد?

https://www.cfa.harvard.edu/seuforum/faq.htm#top


همانگونه که میبینید، مرکز اختر فیزیک دانشگاه هاروارد به صراحت اعلام کرده است که کسی نمیداند آن انرژی که جهان را به وجود آورد از کجا آمده است!!! پس چگونه آتئیست‌ها ادعا میکند طبق قانون پایستگی انرژی، انرژی به طور ازلی وجود داشته است و نه به وجود می‌آید( خالق ندارد) و نه از بین میرود؟؟؟ اگه طبق قانون پایستگی انرژی، انرژی ازلی است پس چرا دانشگاه هاروارد که معتبرترین دانشگاه دنیاست اعلام میکند کسی نمیداند انرژی از کجا آمده است؟

هرچند که آتئیست‌ها هیچ پاسخی به این متن نخواهند داشت( زیرا اگر پاسخی داشته باشند بدان معناست که سوادشان از دانشگاه هاروارد بیشتر است) اما ما به آتئیست‌ها فرصتی برای پاسخ‌گویی میدهیم. پاسخ‌های خود را به آیدی زیر ارسال کرده و ما پاسخ شما را به همراه نقدی مختصر منتشر خواهیم کرد تا همگان به چشم ببیند که آتئیست‌ها چیزی جز ادعای پوچ و توخالی ندارد.

و اگر آتئیست‌ها پاسخی نداشتند (که قطعا نخواهند داشت)، دیگر هیچوقت نخواهند توانست ادعا کنند که چون طبق قانون پایستگی انرژی، انرژی ازلی است و نه به وجود می‌آید(خالق ندارد) و نه از بین میرود، پس جهان خود به خود به وجود آمده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.