گاهی مؤمن به‌خاطر نمازهای اوّلِ‌وقتش و نمازهای شبش، مبتلا به عُجب و خودپسندی می‌شود!

«اگر کسي مي‌خواهد نماز اول وقت بخواند و به فضيلت نماز اول وقت برسد بايد برنامه‌ريزي کند؛ اگر تدبير نکرد يک روز درسش با نمازش مزاحم مي‌شود، يک روز رفيق مي‌آيد، يک روز بيماري مزاحم مي‌شود و… .
البته ممکن است يک موقع کسي که هميشه نماز اول وقت مي‌خواند يک تکليف واجبي پيش بيايد و مجبور شود نماز اول وقت را تأخير بيندازد؛ اما اگر ديديد يک روز شد دو روز يا سه روز، بدانيد از شيطان است.
ممکن است يک مؤمني که هميشه اهل نماز اول وقت و نماز شب است يک روز صبح بيدار شود و ببيند نماز صبحش قضا شده است! گاهي مؤمن _پناه بر خدا_ مبتلا به عُجب مي شود و عبادتش به جاي اينکه در او خضوع و تواضع و خشوع ايجاد کند، خودپسندي ايجاد مي‌کند؛ خودش را مي‌بيند و خيال مي‌کند خودش کاره‌اي بوده است! خداي متعال با تازيانه خواب او را مي‌زند تا [از خواب غفلت] بيدارش کند! صبح که مي‌شود مي‌بيند نماز صبحش قضا شده است؛ آن‌وقت به حالت [اضطرار] بر مي‌گردد و مي‌فهمد که اگر خدا تو را نگيرد، اهل نماز صبح هم نيستي، چه رسد که اهل نماز شب باشي!»

?استادسیدمحمّدمهدی میرباقری، ۹۴/۴/۱۹

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.