کانون فتنه در جهان اسلام از نگاه امام خمینی

اگر از نگاه افراد ظاهر بین و غیر عمیق و یا از نگاه تحلیل گران و افرادی که بیرون از حوزه اسلام هستند به اوضاع کنونی جهان اسلام نگاه کنیم در چشم انداز اولیه چنین به نظر می رسد که جهان اسلام علاوه بر اینکه مشغول مبارزه ای سخت با دشمنان جهانی و استعمارگران می باشد در درون خود نیز مشکلاتی دارد که مهم ترین آن تفرقه و درگیری هایی است که بین خود مسلمانان دیده می شود و هر روز در گوشه و کنار جهان اسلام آثاری از این تفرقه و درگیری های درونی مشهود است . تفرقه و درگیری هایی که از یک سو از توان عمومی جهان اسلام در مقابله با دشمنان جهانی و استعمارگران می کاهد و از سوی دیگر سبب آسیب های فراوان فرهنگی سیاسی روحی و حتی اقتصادی در میان جوامع در ملل مسلمان می گردد. یک نمونه روشن از چنین وقایعی همان است که اخیرا اتفاق افتاد و در حرم مطهر دو امام بزرگوار شیعه (امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام ) بمب گذاری و تخریب عظیم صورت گرفت . همچنان که اشاره شد پدید آمدن وقایعی همچون بمب گذاری در حرم دو امام بزرگوار شیعه در ظاهر نتیجه تنش ها و درگیریهای درونی جوامع و فرق اسلامی است ولی اگر بخواهیم سطحی نگر نباشیم و به عمق مسائل و رویدادها بنگریم باید بپذیریم که درگیری ها و اختلافات درونی جوامع مسلمان نه تنها مساله جدا و متفاوتی از تقابل کلی جهان اسلام با استعمار گران نمی باشد بلکه صورت دیگری از همان تقابل و به عبارت دیگر دنباله تقابل اسلام با دشمنان می باشد زیرا در روزگاری که جهان اسلام با جهان کفر به رویارویی سرنوشت ساز مشغول است آن هایی که بر طبل درگیری های درونی جوامع و فرق اسلامی می کوبند و به تشدید اختلافات درونی مسلمانان می اندیشند هیچ ماهیتی غیر از وابستگی به اردوگاه دشمن ندارند و قطعا از عوامل آگاه و یا ناآگاه دشمنان محسوب می شوند.
نهضتی که امام خمینی آغازگر آن بود از همان ابتدا و در صورت ظاهر مواجه با دو دشمن شد. اول دشمنی که شناسنامه واقعی دشمن را داشت و دوم دشمنی که در ظاهر شناسنامه دشمن را نداشت و شناسنامه دیگری برای خود دست و پاکرده بود ولی ماهیت آن و نتایج رفتار و افکار آن به گونه ای بود که ماهیتش و شناسنامه اش غیرمنفک از شناسنامه و ماهیت دشمن نبود. اکنون هم که نهضت امام خمینی کاملا ابعاد جهانی یافته و چهارگوشه جهان اسلام به عرصه نبرد بی امان اسلام ناب محمدی و استعمارگران تبدیل شده است همان وضعیت باگستردگی بیشتر رخ نموده است و عوامل دشمن با ساختن شناسنامه جعلی برای خود سعی می کند بخش قابل توجهی از توان جوامع اسلامی را صرف درگیری ها واختلافات درونی مسلمانان بنماید و با این روش اوضاع را به نفع استعمارگران تغییر دهد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.