چگونه یک تمرین ریلکسیشن خوب انجام بدیم:

ﺩﺭ ﯾﮏ ﺟﺎﯼخلوت و به دور از هیاهو جایی که نه گرم یا خیلی سرد باشد قرار بگیرید، در ﺣﺎﻟﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﺯﺍﻧﻮ و یا در هر حالتی که احساس راحتی و آرامش می کنید، ﺑﻨﺸﯿﻨﯿﺪ یا دراز بکشید. چشمان خود را ببندید و به آرامی شروع به تنفس عمیق کنید. وقتی تنفس شما عمیق است اکسیژن بیشتری وارد خون و منجر به کاهش استرس و خستگی می شود. هوا را از راه بینی وارد و از دهان خارج کنید. به دم و بازدم خود توجه کنید. اگر آرامش را به رنگ سبز یا آبی در نظر بگیریم با هر نفس و دم خود که به رنگ سبز یا آبی است آرامش را آرام آرام به تمام بدن خود منتقل کنید و با ورود این رنگ به هر عضوی از بدنتان آنرا آرام و رها کنید و در هنگام بازدم همه ناراحتی ها، تنش و خستگی را از جسم خود خارج کنید. خود را در فضایی مثل سبزه زار یا کنار ساحل یا جنگل تصور کنید که با طبیعت و با آرامش و طراوت آن آمیخته شده اید. به قوه تخیل و تجسم خود اجازه دهید تا وسعت پیدا کند.

هر کجا که افکار مزاحم و منفی به سراغتان آمد با آنها مقابله نکنید و تمرکزتان را به تنفس و آرامش اندامتان معطوف کنید. دنیای پر از آرامش و امنی را برای خودتان بسازید که هر بار با ورود به آن آرامش بگیرید وسرشار از انرژی شوید. هنگام خارج شدن از این حالت آرام و به شکل معکوس از عدد 5 یا 10 بشمارید و در هر شمارش جملات مثبتی مانند من آرامش دارم، پر از امید هستم، با نشاط هستم، اعتماد به نفس بالایی دارم، پر انرژی هستم را بگویید و در پایان به آرامی چشمانتان را باز کنید و قوی، پر از آرامش و با انگیزه در زمان حال زندگی را به پیش برانید.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.