چگونه همسر دلنشین باشیم؟ (قسمت دوم)


قال رسول الله (ص): يا حولاء، للرجل على المرأة أن تلزم بيته وتودّده وتحبّه وتشفقه‏(1)
رسول گرامی اسلام(ص): ای حولا ، حق مرد بر زن این است که در خانه اش بنشیند و همسرش به او اظهار عشق و محبت کند و برای او دلسوزی بکند
با توجه به آیه و روایاتی که تا کنون گفتیم ارزش مسئله محبت در خانواده و بین همسران معلوم گشت تا جایی که پیامبر گرامی اسلام حتی شیوه آن را هم به ما یاد می دهند. البته محبت در ارتباط با فرزندان مسئله ای جداست که در بخش بعدی پیرامون آن سخن می گوییم.
در پایان این بخش به یک اصل کلی اشاره می کنیم که پاسخ بسیاری از اشکالات احتمالی را در خود دارد.
محبت و رحمت همانگونه که گذشت، یک حالت نفسانی و درونی برای انسان است. حالت درونی یعنی اینکه یک حس ، حسی که قابل بیان نیست. به طور مثال اگر کسی خیلی تشنه باشد، این حال تشنگی خویش را به دیگری نمی تواند منتقل کند بلکه نهایت تلاش خود را در وصف آن بکار می گیرد مثلا می گوید:{گلویم همچون خاک بیابان خشکیده است} اما این کلام فقط وصف تشنگی است نه خود تشنگی.
ماجرا در محبت و عشق هم اینچنین است، باید بدانیم که عشق یک حال و شور درونی است که بوسیله کلام و افعال ما نشان داده می شود.
نکته ای که مورد تاکید تمامی مشاوران و روانشناسان است اکنون به راحتی می تواند بیان کرد. زن و مرد در نحوه نشان دادن وبروز این حالات درونی با یکدیگر متفاوت هستند. بعنوان مثال خانم ها در هنگام ناراحتی بیشتر حرف می زنند و درونیات خویش را بیان می کنند تا به حد گریه کردن برسند و سپس آرامش پیدا بکنند اما مردان در هنگام ناراحتی ترجیح می دهند سکوت کنند کمی با خود فکر کنند.
این مسئله در مورد عشق و محبت هم صادق است، چه بسا مردی عشق خود را با خرید کردن برای منزل و احیانا هدیه خریدن نشان بدهد مرد دیگری با سرودن شعری و مرد دیگر با گردش بردن خانمش، اینها همه نشان دهنده عشق و محبت می باشد و قرار نیست که همه مثل هم باشند بلکه هرکس سبک خاص خود را دارد.
اگر مردی لذت بخش ترین تفریحش سینماست، منتظر باشید تا با سینما بردنتان محبتش را به شما نشان بدهد.
در مورد خانم ها هم این مسئله جاریست، گاهی می شود خانمی شوهر دوستی خود را با زبان شیرین و دلنشین بازگو کند و همه جا نشان دهد، خانم دیگری با آشپزی و خانه داری تمام و کمال این محبت خود را در زندگی جریان بدهد و چه بسا خانمی با تامین هزینه های زندگی بخواهد به شوهر خویش محبت بکند.
اگر زنی خوش آیند ترین لحظه های زندگی اش تزیین منزل است در انتظار صحنه زیبای درون خانه خود باشید.
اینها همه محبت است و عشق. آری عشق، همان شورش درونی که باعث شده دختر و پسری که تا دیروز در کمال راحتی در منزل پدر بودند، امروز برای همسر خود هر گونه سختی را تحمل بکند و اصلا هم خم به ابرو نیاورد.
نتیجه
در تشخیص #عشق و محبت همسرمان نباید منتظر یک واکنش مشخص بود بلکه باید به شناختی صحیحی از همسرمان دست پیدا کنیم، بدانیم چه چیزی مورد علاقه اوست و بدانیم محبت او در همان قالب نمایش داده می شود.
نکته پایانی
برای #شیرین تر شدن زندگی دو چیز را فراموش نکنیم
1. بدانیم همسرمان چه چیز را دوست دارد و عشقمان را همانگونه نشانش بدهیم
2. بدانیم همسرمان چه چیز را دوست دارد و همانگونه عشقش را دریابیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.