«چرا برخی از بی ایمانی ها، گناهان و امور ضد اسلامی میان مسلمانان دیده می شود؟»

بسیار پرسیده می شود که اگر اسلام حق است، چرا شاهد دزدی ها، خلف امانت ها، کژ اخلاقی ها و مانند آن در میان مسلمانان هستیم، مگر نه آنست که دین ما بر حق و تمامی قوانین آن، با عقل منطبق است؟

پیش از پاسخ باید عرض کنم که اولاً نباید هر کسی را که از مادر و پدری مسلمان زاده شده است را مسلمان بدانیم، بلکه اسلام به تسلیم شدن در برابر پروردگار، حقیقت می یابد؛ اما چون وظیفه ما، حمل به صحت در کار برادران مسلمانمان می باشد، می توان مواردی را در پاسخ به این پرسش، عرضه داشت:

1. زیرا اسلام، قوانین مفصلی برای تمامی شئون زندگی انسان دارد، طبیعی است که بسیاری از مسلمانان از این گونه امور تخطی کنند. اسلام مطابق با فطرت و عقل سلیم بشری است، و بدیهی است که انسان ها با افتادن در دام شهوت و هوای نفس، گاهی از اوقات، به ارزش های اسلامی پشت کنند. (خداوند نیز در این مواقع، توبه را قرار داده و هیچ گاه درب آن را بر روی بندگانش نبسته است.)

2. ما مسلمانیم و در میان مسلمانان زندگی می کنیم و هر روز اخبار و مسائل مرتبط به دین خودمان را می بینیم، اگر در میان ادیان دیگر نیز، همین گونه زیست می کردیم، هیچ بعید نبود که تمامی این افکار، پیرامون آن دین، برای ما حاصل می گشت.

3. دست های خائنی پشت پرده است تا اسلام را به نحوی خشن و دور از فطرت و عقل نشان دهد، اسلامی که از سوی داعش، طالبان، القاعده و مانند آن معرفی می شود، ساخته استکبار و استعمار است نه برخاسته از اسلام حقیقی. (زیرا این خشونت، هیچ گاه مورد تایید قرآن و عترت نبوده و نیست.)

اگر تنها نگاهی به اسناد به وجود آمدن بابیت، بهائیت، وهابیت و مانند آن در اسلام بیندازیم، فراوان اسنادی خواهیم یافت که فرقه های مزبور، با چه مبالغ هنگفتی از سوی بریتانیا و مانند آن، حمایت می شده اند.

اسناد ایجاد فساد و فحشاء در میان جوانان مسلمانِ ساکن آندلس از سوی برخی صلیبیان بی دین که دیگر برای هیچ کس پوشیده نیست.

4. یک پاسخ روایی زیبایی هم از اهل بیت (ص) نقل شده است که برای شیعیان اهل بیت (ع)، حجت و موجه خواهد بود و آن این که شخصی خدمت امام (ع) می رسد (روشن می گردد که در همان زمان نیز، این مسئله دغدغه شیعیان بوده است) و عرضه می دارد که چرا برخی شیعیان شما، نسبت به برخی از فرامین دینی، کاهلی می کنند یا نسبت به سایر ادیان و مذاهب، تقیدات کمتری دارند و گاه اشتباهاتی از آنان سر می زند؟

امام (ع) پاسخ می دهند: شیعیان در راه راست حرکت می کنند، طبیعی است که شیطان بیشتر در صدد آن است که شیعیان را وسوسه کند تا از راه راست، منحرف کند، اما برخی از نحله ها و مذهب ها که از اصل باطل است، دیگر شیطان با آنان کاری ندارد، زیرا آنان خود مسیر باطل را می پیمایند و گاه، همین طور از حقیقت نیز دورتر می شوند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.