مواد لازم شوید پلو با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که می توانید آنرا در مدت زمان خیلی کمی تهیه نمایید. این غذای خوشمزه را می توانید در زمان هایی که وقت زیادی برای آشپزی کردن ندارید تهیه و سرو نمایید. در این آموزش راحت ترین روش پخت شوید پلو با تن ماهی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر شوید پلو با تن ماهی تهیه نمایید. 
مواد لازم شوید پلو با تن ماهی

برنج۱٫۵ پیمانه

تن ماهی بزرگ۱ عدد

شوید خشک۲ قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه
ابتدا برنج را می شوییم و با مقداری نمک اجازه می دهیم کمی خیس بخورد. در قابلمه ای مناسب چند لیوان آب می ریزیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید ، سپس برنج را آبکشی می کنیم و به همراه کمی نمک به آب در حال جوش اضافه می کنیم.
اجاز می دهیم برنج کمی نرم شود به صورتی که اطراف برنج نرم و مغزش سفت باشد. حالا برنج را داخل آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم. در قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و در صورت تمایل تگ دیگ مان ( سیب زمینی یا نان ) را هم در ته قابلمه قرار می دهیم.
پس از قرار دادن ته دیگ ، برنج را داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه یک پارچه ( دم کنی ) می گذاریم تا برنج دم بکشد. در همین حین تن ماهی را ( بعد از جوشاندن در آب ) با شوید خشک در یک تابه می ریزیم و چند دقیقه تفت می دهیم.

در پایان پس از اینکه برنج آماده شد مخلوط تن ماهی و شوید را به آن اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا شوید و تن ماهی به تمام نقاط برنج به صورت یکسان برسد. در کنار این غذای خوشمزه می توانیم مقداری لیمو ترش هم سرو کنیم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.