معروفترین مسیحیان صهیونیست: پت رابرتسون (قسمت دوم)

 

رابرتسون نيز مانند ساير ايوانجليست ها طرفدار سرسخت اسرائيل و صهيونيسم است و مطابق اعتقادات جديد پروتستانها درباره «عملى نمودن خواسته هاى مسيح» و «تحقق پيشگوييهاى انجيل» تأييد همه جانبه از دولت غاصب فلسطين اشغالى را يك وظيفه دينى براى خود مى دانند. رابرتسون مانند ديگر ايوانجليست ها به طور گسترده چنين تبليغ مى كند طوری که در این خصوص می گوید:

امور و مسائل جامعه بايد به سوي بدي و پليدي و نه به سوي خوبي و نيكي پيش رود. مسيحيان باید تلاش نمايند، بازگشت مسيح به تعويق نيفتد.

وی حتی براي وحشي‌گري «اخلاقي» اسراييل، استدلال کرد و رابرتسون در مي‌1985، اصول عقايد را براي هفتصد نفر از اعضاي باشگاه خود، چنين توضيح مي‌دهد: «جنگ‌‌هاي نابودکننده، بسياري از مردم را با مشکل رو به ‌رو کرده‌اند، مگر اينکه بدانند با چه چيزي رو به ‌رو هستند. مردمان سرزمين فلسطين بسيار شرورند. آنها بت پرست شده‌اند. آنها کودکان خود را قرباني مي‌کنند؛ آنها به هر نوع روابط جنسي نامشروع و منفور تن مي‌دهند؛ آنها بت مي‌پرستند و کودکانشان را قرباني مي‌کنند. آنها خدا را رها کرده‌اند. خداوند به اسراييلي‌ها گفت که تمام مردان، زنان و کودکان آنها را بکشند و از بين ببرند. اين کار به نظر وحشتناک مي‌رسد. آيا چنين نيست؟ به هرحال، فرض کنيد که دو هزار نفر يا ده هزار نفر يا هر تعدادي از اين انسان‌ها، در سرزمين فلسطين زندگي مي‌کنند. نمي‌دانم دقيقاً چند نفر هستند. عددي را انتخاب کنيد. خداوند گفته است که همه آنها را بکشيد. در آنجا زشتي و پليدي به صورت يک بيماري واگيردار وجود دارد. خداوند به غير از اين، درماني براي بيماري آنها قرار نداده است. بنابراين خداوند بزرگ، شمار‌اندکي را نابود کرد تا مجبور نشود افراد بسياري را نابود کند».

وی كتابى را با عنوان پايان عصر تأليف نموده و در آن تأكيد مى نمايد كه جنگ نهايى مقدس (آرمگدون) بعد از سال 2000م و قبل از سال 2007م آغاز شده، در اين جنگ سراسر جهان نابود خواهد شد و فقط ايوانجليست ها كه خود را «مسيحيان دوباره تولّد يافته» معرفى مى كنند نجات خواهند يافت و بعد از محقق نشدن این نظر در سال 2007، سال 2012 را به عنوان تاریخ جنگ آرمگدون معرفی کرد. وى در كتاب ديگر خود نظام نوين جهانى، «جهانى شدن» (Globalization) اقتصاد و تقويت سازمانهاى بين المللى را موانع اصلى در تحقق يافتن اهداف دينى ايوانجليست ها قلمداد مى كند و تهديد مى نمايد كه در آغاز هزاره سوم ايوانجليست ها اين وضعيت جهان را تحمل نخواهند كرد و دنيا در آغاز هزاره جديد بايد منتظر اقدامات عملى جنگجويان مسيحى باشد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.