شباهت دوران ما با دوران امام جواد (علیه‌السلام)

بارها شنیده‌ایم که امام نهم ما در ۲۵ سالگی به شهادت رسید؛ اما آیا تا بحال اندیشیده‌ایم که چرا زورگویان آن عصر، بیش از این نتوانستند آن وجود مبارک را تحمل کنند؟ قطعا مطالعه‌ی زندگی معصومین، بدون تفکر در چنین مسایلی ناقص و کم‌اثر خواهد بود.
دوران حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) بخاطر درگیر بودن با دستگاهی منافق و ریاکار، بی‌شباهت به عصر کنونی نیست! افرادی مثل مأمون عباسی، در ظاهر اظهار محبت و اطاعت نسبت به ولایت می‌کردند ولی در واقع، تمام تلاش خود را برای انزوای ولایت بکار گرفتند. اصولا در چنین موقعیتی، کار بسیار سخت است چون عامه‌ی مردم - که معمولا از قدرت تحلیل عمیق برخوردار نیستند - فریب این صحنه‌آرایی را می‌خورند و ناخواسته در جهت تحقق اهداف شوم حرکت می‌کنند.
در چنین شرایطی بود که امام جواد(علیه‌السلام) تمام همت خود را در جهت روشنگری افکار عمومی و باطل کردن حیله‌های منافقان بکار گرفتند و اتفاقا موفقیت فراوان ایشان سبب شد تا دستگاه پیچیده‌ی نفاق، نتواند بیش از ۲۵ سال، آن وجود پاک را تحمل کند.
پیروان جوادالائمه(علیه‌السلام) باید بدانند که امروز، پیروی از آن حضرت در گرو تلاش مجاهدانه برای آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه بمنظور جلوگیری از تشدید تسلط ریا و نفاق است.

امام جواد(علیه‌السلام) تمام تلاش خود را برای رو کردن دست منافقان پرادعا و ریاکار عصر خود بکار بست که البته به قیمت جان شریف آن حضرت، تمام شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.