سالك بايد هوشيارانه مواظب و مراقب خود باشد و تمام اعضا و جوارح خود را هميشه كنترل نمايد

آيت­ الله حسن­ زاده آملي مي ­گويد: من به آقاي سيد­محمد­حسن الهي (1) كه در عرفان و سير و سلوك شاگرد مرحوم قاضي (2) بود، مكرر عرض مي كردم، وقتي خدمت آقا مي­رسيد، از جانب من خواهش كنيد كه مرا هم در شَرَف خدمت حضرت امام مهدي(عج) شريك خود نمايند و براي من نيز اجازه ملاقات بگيرند.

روزي در شهر آمل، بعدازظهر مشغول استراحت بودم. بچه ها خيلي سر و صدا مي­كردند و مانع استراحتم شدند. من عصباني شده و به آنها تندي و پرخاش كردم! پس از مدتي، از رفتار خود پشيمان شدم و از اينكه بچه­ ها را ناراحت كرده ­ام، عذاب وجدان داشتم. عصر رفتم بازار و مقداري شيريني و ميوه خريدم و به منزل آوردم كه شايد به اين وسيله دل بچه ­ها را به دست آورم. با اين حال، آشفته خاطر بودم و وجدانم آرام نمي­گرفت.

بالاخره تصميم گرفتم به تبريز سفر كرده و با مرحوم الهي ديداري داشته باشم. خدمت ايشان كه رسيدم ، پيش از آنكه علت سفرم را بيان كنم، گفتم : آقاجان! عرض مرا خدمت استاد رسانديد؟!

فرمود: من راجع به اين موضوع نامه اي به شما نوشتم و چون آدرس شما را نداشتم، خدمت آقاي اخوي فرستادم كه به شما برساند. در آن نامه آورده ­ام كه وقتي پيام شما را به آقا عرض كردم، ايشان تأمّلي فرمودند و سپس با ناراحتي ابراز داشتند:

‹‹ايشان چگونه مي­ خواهند اين راه را طي نمايند با آن اخلاقي كه نسبت به عائله و كودكان انجام داده و با آنها دعوا كردند؟! ؟!»با آن اخلاق و تندي، چگونه مي­شود به اين رتبه و مقام رسيد

آري، سالك بايد هوشيارانه مواظب و مراقب خود باشد و تمام اعضا و جوارح خود را هميشه كنترل نمايد.3

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.