موضوع: "ردشبهات ملحدین وخداناباوران"

تحدی بزرگ الله تعالی (برای بندگانش) بر سر خلق موجودی کوچک!

يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَن يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِن يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَّا يَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ ﴿الحج: ٧٣﴾

ترجمه: «ای مردم! مثلی زده شده است، به آن گوش فرا دهید: کسانی را که غیر از خدا می‌خوانید، هرگز نمی‌توانند مگسی بیافرینند، هر چند برای این کار دست به دست هم دهند! و هرگاه مگس چیزی از آنها برباید، نمی‌توانند آن را باز پس گیرند! هم این طلب‌کنندگان ناتوانند، و هم آن مطلوبان (هم این عابدان، و هم آن معبودان)!»

غرور ناشی از پیشرفت علم و در بسیاری موارد نادانی باعث شده که آدمی در مورد خالق زمین و آسمان‌ها به راحتی نظر دهند و حتی با علم ناچیزشان خدا را انکار کنند!

1_عده‌ای میگویند (فضا+انرژی=جهان هستی)! مانند استیون هاوکینگ و …..
2_عد‌ه‌ای دیگر هستند که معتقدند (قوانین فیزیک+ماده=جهان هستی)!!
3_دسته‌ای هم هستند که میگویند جهان تصادفی و بدون هیچ علتی خلق شده است!!!

واقعاً انسان چرا باید این همه به عقل خود بی‌احترامی کند؟ ما خوب می‌دانیم که در کره‌ی زمین همه‌ی آنچه را که برای ساخت موجودات زنده لازم است، در اختیار داریم و عناصر تشکیل‌دهنده‌ی هر موجودی که روی زمین می‌بینیم در کره‌ی زمین وجود دارد؛ پس همه‌ی چند صد میلیون گونه‌ی جانوری که بر روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند، از همین خاک و آب بیرون آمده‌اند؛ برای مثال شما هر حشره‌ای که در زندگی روزمره مشاهده می‌کنید همه‌ی عناصر تشکیل‌دهنده‌ی بدنش بر روی زمین موجود است و یک عنصر آن هم خارج از دسترس ما آدمیان نیست؛ حال باید ملحدین جواب دهند که :
شما که فضا و ماده و انرژی را در اختیار دارید و قوانین فیزیک را نیز می‌دانید و همچنین چیزی که می‌تواند تصادفی پدید آید، باید به طریق اولی از طریق علم و دانش پدید آید!
حال سؤال اینجاست که ما در کره‌ی زمین همه‌ی آنچه را که برای خلق یک موجود، لازم است، در اختیار داریم، پس برای 3 گروه گفته شده در بالا باید امکان‌پذیر باشد که از عناصر سازنده‌ی بدن موجودات در زمین برای مثال یک حشره خلق کنند!
همه این را میدانند که مادی‌گرایان معتقد به چیزی به نام روح نیستند، پس محدودیتی برای آن‌ها برای ساخت چیزی شبیه این حشره نباید باشد! ما بی‌صبرانه منتظریم که از عناصر تشکیل‌دهنده‌ی همین حشره که در زمین هم موجود است، یکی مثل این بسازید.