خاطرات_مستر_همفر (قسمت اول)(دشمن شناسی،بدعت)

#دشمن_شناسي #بدعت #خاطرات_مستر_همفر


کتاب “خاطرات مستر همفر"، خاطرات جاسوسی است که در هیبت روحانی، و در جهت ایجاد تفرقه در جهان اسلام فعالیت می کرده و از نتایج فعالیت او ایجاد فرقه ضاله #وهابیت است.

او دراين کتاب از مأموريتش به کشورهاي مصر، عراق، ايران، حجاز و استانبول مرکز خلافت (عثماني) و هدفش از اين مأموريت (که جمع آوري اطلاعات کافي به منظور جستجوي راههاي درهم شكستن مسلمانان و نفوذ استعماري در ممالك اسلامي بود) و از مسائلي که دراين مأموريت براي او پيش مي آيد، ياد مي کند.


اين مأموريّت مربوط به زماني است که قدرت و شوکت امپراطوري عثماني رو به ضعف و سستي نهاده بود و دشمنان اسلام در پي آن بودند که با ويران کردن پايه هاي اعتقادي مسلمانان، ضربه اي اساسي بر جوامع اسلامي وارد سازند. آنان مي کوشيدند تا باورهايي که مسلمانان را بيدار و آگاه مي ساخت و ميان آنها همدلي و اتّحاد ايجاد مي کرد و باورهايي که فرقه هاي گوناگون اسلامي بر آن پاي مي فشردند و سلامت فكري، رواني و اجتماعي آنان را تأمين مي نمود از ميان بردارند.

پروژه ای مفصل که اگر به بسیاری از اختلافات میان مسلمانان طی ادوار اخیر و افراطی گری ها و سر بر آوردن گروه هایی چون طالبان و داعش و … نگاه کنیم رد پای آن مشهود است.

از این رو در سلسله مطالبي به ارائه این خاطرات خواهیم پرداخت. ان شاءالله.

ادامه دارد…


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.