جنگ نرم جنگ حمله به عقیده هاست

از وقوع انقلاب تاکنون دشمن همواره از شیوه ها و جهت های مختلف برای براندازی انقلاب اسلامی استفاده کرده است که هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی یکی از آن ها بود. بعد از این که دشمنان ناتوانی خود را در جنگ نظامی علیه ایران اسلامی دریافتند، تاکتیک و روش خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر دادند و از دهه هفتاد پروژه جنگ نرم مقابل ایران از جانب غرب آغاز شد که مهم ترین هدف آن، تغییر در باورها و ارزش های جامعه اسلامی و تغییر در نظام اسلامی ایران می باشد. این پژوهش به بررسی مفاهیم جنگ نرم و روند شکل گیری آن، مخاطبان و اهداف دشمن در بُعد فرهنگی از نگاه خانواده مسلمان می پردازد. انواع ابزارها و شیوه هایی که سعی کرده اند با آن در ایران نفوذ فرهنگی داشته باشند و این نفوذ می تواند یکی از مصادیق بارز تذکرات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره دشمن باشد. از این رو در این تحقیق به بررسی و شناساندن شیوه های تهاجم فرهنگی در جامعه و راه کار مقابله با این روش ها می پردازد. چرا که اگـر مقابله جدی و مستمر صورت نگیرد آرمـان های انقلاب و ارزش های اسلامی رو به انحلال می رود. این تحقیق از نظر هدف، کـاربردی و روش آن توصیفی – تحلیلی است و از جهت جمع آوری اطلاعات، کتابخانه ای می باشد و آخرین اخبار فعالیت آن ها از سایت ها و رسانه های مختلف به دست آمده است و سعی دارد راه کار مقابله با این تهاجم را ارایه دهد و در سه فصل تنظیم شده است.

تغییر باورها و ارزش ها از مهم ترین مفاهیم و اهداف جنگ نرم است که با شیوه های مختلف

روی جوانان و … صورت گرفته که مهم ترین آن خانواده و تغییر نگرش در سبک زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایران شده است و بر روی آن تاثیر گذاشته است. از این روی برای مقابله با این هجمه ابتدا باید به شناسایی دشمن و شناخت تاکتیک های آنان در جنـگ پرداخت و آگاهی و بصیرت مخاطبـان را افـزایش داد که اقدام های حـاصل از مقابله با جنـگ نـرم می تواند تبدیـل به فرصتی برای افـزایش قدرت نرم خودمـان بـاشد که در این راه می بایست از ابزار و شیوه هایی نوین مانند خود آن ها استفاده کرد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید و خانواده ها را از نفوذ جنگ نرم و تغییر ارزش ها و باورهای فرهنگی نجات داد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.