"بررسی موضوع بعثت بر اساس لوازم، علل، رفتارها و نتایج فرازمانی آن"(8)

هدف از همه این گروه گروه شدن ها «فاستبقوا الخیرات» است
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

خب حالا قرار است ماجرا چه جوری جمع و جور بشود؟ هدف بعثت انبیا به خاطر بهشت بود. کل بعثت انبیا به خاطر تحقق کلمه ربوبیت بود. خدایا، بهشت که هنوز واقع نشده. تربیت تو هم که تکه تکه در امت‌ها شکل گرفت. هر کسی هم که الآن بعد از مثلاً سال دو هزار و شانزده میلادی می‌ایستد و نگاه می‌کند، می‌گوید من بهترین هستم. مسیحی می‌گوید من بهترین هستم، یهودی هم می‌گوید من بهترین هستم، اتفاقاً هزار ساله حکومت در آینده و ارث زمین نیز مال من است. امت اسلامی هم می‌گوید من بهترین هستم، در امت اسلامی داعش هم می‌گوید من بهترین هستم.

خدایا، تکلیف اینها چه می‌شود. وهابیت می‌گوید من بهترین هستم، اسماعیلیه می‌گوید من بهترین هستم، بر اعتقادش هم ایستاده. شیعه انقلاب اسلامی هم می‌گوید من بهترین هستم. آن شیعه‌ای هم که انقلاب اسلامی را قبول نکرده می‌گوید من بهترین هستم. خدایا، تکلیف اینها چه می‌شود؟ در آیه ۴۸ سوره مائده خدای متعال از این تکلیف سخن می‌گوید. لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ. موضوع موضوع مسابقه است، باید در خیرات سبقت بگیرید، یک عرصه مسابقه سامان پیدا خواهد کرد. یک عرصه‌ای که یهودی و مسیحی و زرتشتی و مسلمان و دیگر صاحبان مذاهب و مکاتب و ادیان در این مسابقه شرکت بکنند.

موضوع موضوع خیرات است. ببینید، این آیه ۴۸ سوره مائده از چهار بخشی که تا حالا ذکر شد کد دارد. لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَ مِنْهَاجًا، به سمت دنیا آمدید. برای هر کدامتان شریعت و منهاج قرار دادیم، وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً، اگر خدا می‌خواست شما را امت واحده قرار می‌داد. این شریعت و منهاج در راستای آن امت واحده است، لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم. خدا می‌خواهد در این دوران دنیا شما را امتحان بکند. که چی؟ خدایا، اینها را گفتی که ما در این دوران دنیا چه کار بکنیم؟ تمام امت‌ها فقط یک موضوع دارید.

ببینید، خطاب این آیه به امت پیامبر اکرم نیست. خطاب آن به همه مجموعه لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَ مِنْهَاجًا است. به همه صاحبان مذاهب و مکاتب. شما یک وظیفه دارید، فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ. سبقت در خیرات. خیرات یعنی چی؟ یعنی ولایت. ولیّ شما کی است؟ به سمت ولایت او سبقت بگیرید.

مسلمین، ولی شما کیست؟ شیعیان، ولی شما کیست؟ نصاری، ولی شما کیست؟ موضوع ولایت است. موضوع چشمه خیرات است. به سمت آن سبقت بگیرید. شما باید توی دنیا بهره‌مندترین از خیرات بشوید. إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا. یک زمانی خدا همه‌تان را جمع می‌کند. بحث سر این جا است. نگویید جدا جدا جدا جدا بودیم. پیامبران ما جدا جدا جدا جدا بودند. إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا. یک زمانی وقت جمع همگی‌تان است. جمع لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم. از این جا باید نتیجه بگیرید،
آماده بشوید. یک زمان زمانِ فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ است. زمان سبقت‌گیری به خیرات. اگر پیش از این آزمون داده باشید. لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم. توی بلا و آزمون رفته باشید و بهره‌مندی از آن چیزی که خدا عطا کرد و سبقت گرفته باشید، در صحنه إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا که خدا می‌خواهد داوری بکند، که خلیفه خدا می‌خواهد داوری بکند، شما نشان می‌دهید چه کسی پیروز است و چه کسی برتر است…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.