اهمیت راهبردی نبرد دیرالزور

چرا شکسته شدن محاصره شهر نفت‌خیز دیرالزور دارای اهمیت راهبردی است؛ این پیروزی، چه تاثیری در سرنوشت جنگ سوریه خواهد داشت؟

دیرالزور در مرکزِ شرق سوریه، نقش تعیین کننده‌ای در تامین معبر مواصلاتی و راهبردی عراق-سوریه دارد. آزاد سازی این شهر که از ژوئیه 2014 به مدت سه سال در محاصره تروریست‌های تکفیری داعش قرار داشت، منجر به تزریق نیروی انسانی مقاوم به ارتش سوریه برای نبرد سرنوشت ساز در شرق این کشور خواهد شد. آزاد سازی دیرالزور پیشدستی در برابر طرح آمریکا برای اشغال شرق سوریه و تجزیه محور شرقی از محور غربی مقاومت و انسداد معبر مواصلاتی و راهبردی عراق-سوریه است. پیروزی در نبرد دیرالزور به مثابه مسلط شدن ارتش و حاکمیت سوریه بر اراضی وسیعی از این کشور و مغلوبه شدن صحنه نظامی به نفع دولت سوریه است. پیروزی در جبهه دیرالزور و شرق سوریه، به پیروزی در صحنه سیاسی برای حفظ تمامیت ارضی این کشور منجر خواهد شد.

تسلط مجدد بر منابع نفتی دیرالزور، مشکلات دمشق را در تامین انرژی مرتفع و باعث شارژ مالی و تقویت بنیه اقتصادی دولت سوریه می‌گردد. بنابراین پس از فتح الفتوح حلب، نجات عروس فرات (دیرالزور) نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت جنگ سوریه خواهد داشت.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.