موضوع: "اقتصاد مقاومتی"

تلاطم ارزی و چند نکته:

 تلاطم بازار ارز دلایل متعددی دارد و یکسو نگریستن به آن چندان علمی و دقیق نخواهد بود. در ادامه به برخی نکات اشاره می شود:

 ۱. تبدیل شدن شاخص قیمت دلار به شاخص موفقیت یا شکست اقتصاد ایران همان چیزی است که #آمریکا می‌خواهد به افکار عمومی ایران القا کند تا ضمن ناکارآمد جلوه دادن نظام، بتواند ناتوانی ایرانی‌ها برای مدیریت اقتصادی کشور را جا بیندازد.
با این پیش فرض، تنها راه نجات اقتصاد ایران، همراهی با آمریکا نشان داده می شود. این راهبرد آمریکایی؛ متاسفانه موافقان و طرفدارانی جدی در سطوح مختلف دولت، جریان غربگرا و سیاسیون کاسب کار دارد.

 ۲. در کنار این اصل مهم؛ ناتوانی مدیریتی، بی تحرکی دولت و همسویی بخش های مهم آن با راهبرد آمریکا، عامل_تشدید_کننده این بحران ارزی است.

۳. بی تردید عده ای همانند عراقچی و بانک مرکزی با ساده سازی و هیچ انگاریِ قانون_کاتسا و سایر طرح های دشمن؛ سهم مهمی در فرصت_سوزی های اقتصادی ایران دارند.

 ۴. در این میان فعالیت چند طیف کاملا مشهود است:
الف.‌ عده ای که به دنبال جهت دادن این بحران ارزی به سمت #مذاکرات_جدید هستند.
ب. عده ای آشنا و برخی محکومین امنیتی همانند اج_زاده که به دنبال تسویه حساب با برخی نهادهای انقلابی هستند.
ج. عده ای که راه حل را در عقب نشینی منطقه ای و موشکی ایران می دانند.
د. عده ای که درک صحیحی از عمق و ابعاد جنگ_اقتصادی دشمن ندارند.‌
نهایتا، جریان انقلابی و همه دلسوزان نظام باید هوشیار باشند که در این آوردگاه، ناتوانی و ناکارآمدی دولت؛ به پای کلیت_نظام نوشته می شود. راه کار را باید در مدیریت_جهادی و شجاعانه جستجو کرد….

 

تلخ اما واقعى!خرابه های سریال پایتخت از کدام کارخانه از کار افتاده است؟

اين خرابه‌هايى كه در سريال پايتخت به عنوان كارخانه‌هاى از كار افتاده و جنگ زده سوريه نشان می‌دهد كارخانه‌هاى تعطيل شده شهر رى است!

حمایت از کالای ایرانی

 

راهکار خانم تازه مسلمان شده ژاپنی