اثبات ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام  از کتب اهل تسنن  سند ۳۵

 

  استدلال امیرالمؤمنین علیه السلام به حدیث غدیر:

امیرالمؤمنین علیه السلام در رحبه فرمودند:

 سوگند مى دهم هر مرد مسلمانى كه غدير خم را به خاطر دارد و سخنى را كه در آن روز از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيده است، از جا برخيزد.

 سى تن از مردم براى اقامه شهادت بپا خاستند ـ ابو نعيم گفته است كه افراد بسيارى شهادت دادند ـ و اعلام كردند آن هنگام كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله دست اميرالمؤمنين على عليه السّلام را به دست مبارك خود گرفت، خطاب به مردم فرمود: آيا می دانید كه من شايسته‌تر به مؤمنان از خود آنها مى باشم؟

 همگى فرمايش رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را تصديق كردند. رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: هر كس من مولای او هستم،‌ اين [علی] مولای او است، پروردگارا! دوست على را دوست بدار، و دشمن على را دشمن بدار.

 ابوطفيل گفت: از ميان جمع در حالى بيرون رفتم كه در خودم احساس ناراحتى مى كردم، و در بازگشت از اجتماع مردم، به ديدار «زيد بن ارقم» رفتم و به او گفتم: از على چنين و چنان شنيدم و ناراحت شدم! «زيد» گفت: آنچه را كه شنيدى انكار مكن! به دليل آن كه، آنچه را كه استماع كرده اى من خود از رسول خدا صلّى الله عليه و آله شنيده ام!


? مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج 32، ص 56، المؤلف: أبوعبد الله أحمد بن محمد بن حنبل بن هلال بن أسد الشيبانی (المتوفى: 241هـ)، المحقق: شعيب الأرنؤوط - عادل مرشد، وآخرون، إشراف: د عبدالله بن عبد المحسن التركی، الناشر: مؤسسة الرسالة، الطبعة: الأولى، 1421 هـ - 2001 م

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.