موضوع: "انعکاس"

بومی‌سازی «صنعت هولوکاست» با ادای دین به اسپیلبرگ (٢)

✍️ نویسنده: کیان طبری

1⃣ یکی از کارکردهای اصلی این ابرپروژه‌ی فرهنگی-سیاسی که هالیوود نام گرفت، «خلق تاریخ» یا «بازروایی تاریخ» برای ذهن #انسان_مدرنِ گسسته از ریشه‌هاست.

2⃣ در «معبد» هالیوود که جاعلِ دین جدیدی به‌نام هالیوودیسم است، به‌سان هر دین و آیین دیگری، برخی مفاهیم_مقدس نیز وجود دارد که هر نوع ورود یا پرداختنِ آلترناتیو به آن‌ها تابو محسوب می‌شود!

3⃣ از جمله‌ی این مفاهیم مقدس، «فرادستی نژاد سفید انگلوساکسون» یا همان wasp است، دیگری «مسیحیت صهیونیستی»، دیگری «ابرقدرتی ایالات متحده»، دیگری «جایگاه قدسی سرمایه‌داری» و دیگری… .

بومی‌سازی «صنعت هولوکاست» با ادای دین به اسپیلبرگ (١)

✍️ نویسنده: کیان طبری

1⃣ هالیوود فقط کارخانه‌ی سرگرمی‌‌سازی نیست. هالیوود در بنیان خود، کارخانه‌ی ایدئولوژی‌سازی و تولید جهان‌بینی برای انسان مدرن نیز هست.

2⃣ از این رو، بزرگان هالیوود، از دوران صامت تا به امروز، از سیسیل بی. دومیل و جان فورد و کوبریک تا اسپیلبرگ، کامرون، لوکاس و همین کریستوفر نولان، هر کدام یک «پروژه» بوده‌اند که پشت‌سر خود انباشتی از ایدئولوژی، فکر و اعتقاد و سلیقه هنری داشتند، چرا که آنان بنا بود جهان‌بینی، اصول اعتقادی، طرز تفکر و طرز نگرش به خود و به جهان را به انسان_مدرن القا کنند.

3⃣ بی‌جهت نبود که محسن_مخملباف، در کشاکش دگردیسی فکری و شخصیتی خود از یک «انقلابی رادیکال» به یک «لیبرال رادیکال»، در تعریف فیلم «زیر بال فرشتگان» ویم وندرس، تحت تأثیر «چشم سفید سینما»، فیلمسازان را «پیامبران» عصر جدید لقب داد.

4⃣ از همان ابتدای شکل گرفتن هالیوود، آبای بنیانگذار آن می‌دانستند که قرار است این پدیده‌ی جدید، نقشی حیاتی در سامان دادن به جهان-زیست مطلوب صاحبان پشت‌پرده آمریکا در ذهن انسان مدرن در اقصی نقاط جهان ایفا کند، و امروز دیگر امر پوشیده و پنهانی نیست که هالیوود از انعقاد نطفه‌ی خود تا همین امروز در قبضه‌ی شبکه‌ی جهانی صهیونیسم است.

روایتی تکان دهنده از امام موسی کاظم(علیه السلام) .....

?امام موسی کاظم (ع) در گلایه از شیعیان فرمودند؛

⭐️ اگر شيعيان خود را جدا و مشخص کنم، در میان آنان جز حراف نیابم.
اگر آنان را امتحان کنم، همگی مرتد از کار در آیند.
اگر آنان را در بوته آزمایش گذارم، از هزار نفر يک نفر خالص پیدا نشود.
اگر آنان را غربال كنم، جز آنچه نزد من است، در غربال نماند.
آنان مدت هاست، بر اریکه‌ها لمیده‌اند، و می‌گویند؛ ما شيعه على علیه السلام هستيم.
درصورتی که شيعه على ع فقط كسى است، كه اعمال او گفتارش را تصديق كند.

?الكافی، ج ۸، ص ۲۲۸

???به نظر شما، ما شیعه اییم؟؟؟!!!

 

خدا بسیاری از مقدرات ما را بر اساس نگاه ما تنظیم می‌کند

?خدا بسیاری از مقدرات ما را بر اساس نگاه ما تنظیم می‌کند
?گمانت به خدا چگونه است؟ خدا همان‌طور با تو رفتار می‌کند!

?داشتنِ نگاه خوب و درست، آن‌قدر اهمیت دارد که خداوند خیلی از مقدرات ما را در دنیا و خیلی از ثواب و عقاب‌های ما را در آخرت، بر اساس نگاه ما تنظیم می‌کند.

? البته بعضی‌ها دربارۀ «نگاه مثبت» خیلی مبالغه‌آمیز صحبت می‌کنند و مثلاً می‌گویند «نگاه تو هرطور که باشد، همۀ عالم مطابق نگاه تو تغییر می‌کند!» درحالی‌که این‌طور هم نیست، خدا از امتحان‌کردن و از مجازات و پاداش‌دادن بنده‌اش در دنیا-هرچند به‌صورت پیچیده– دست برنمی‌دارد، اما بالاخره نگاه انسان خیلی مؤثر است.

?چگونگی نگاه و تلقی‌ ما از خدا، در چگونگی رفتار خدا با ما مؤثر است. طبق روایت، خداوند می‌فرماید: رفتار من با بنده‌ام، در گمان بنده‌ام قرار دارد؛ تو گمانت به من چگونه است؟ من همان‌طور با تو رفتار می‌کنم! (فقه منسوب به امام‌رضا(ع)/٣٦١)

?حسن‌ظن ما به خدا، نوع نگاه ما را به خدا، نشان می‌دهد. بعضی‌وقت‌ها اگر حسن‌ظن به خدا نداشته باشیم، همین به بزرگ‌ترین گناه نابخشودنی تبدیل می‌شود؛ مثل روز عرفه در صحرای عرفات که خدا در آن روز، همه را می‌بخشد غیر از کسی که به خدا حسن ظن ندارد.

? نه‌تنها مقدرات ما در این دنیا، به نگاه ما بستگی دارد، بلکه شاید بتوان گفت که در قیامت، هیچ عملی فایده ندارد الا حسن‌ظن به خداوند! آنجا دیگر نمی‌توانی صدقه بدهی، نماز بخوانی، روزه بگیری و… اما بر اساس روایت، یک عمل در آنجا اثر دارد و آن حسن‌ظن است.

?می‌فرماید: روز قیامت یک بنده‌ای را می‌خواهند به سمت عذاب ببرند، او برمی‌گردد به عقب نگاه می‌کند و می‌گوید که «خدایا فکر نمی‌کردم مرا عذاب بکنی» یعنی نگاهم به تو این نبود! خداوند می‌فرماید: بندۀ مرا به بهشت ببرید؛ به‌خاطر همین نگاهش! (فقه منسوب به امام‌رضا(ع)/٣٦١)

?علیرضا پناهیان

آینده جهان از آن ماست...

زمانی آمریکا یک سر تصمیم گیری در تحولات منطقه بود و یکی از مهره‌های اصلی قدرت در جهان تا آن روزی که مردم ایران به رهبری امام روح الله انقلاب کردند و جمهوری اسلامی بر ایران حاکم شد از آن روز به بعد این انقلاب که برگرفته از اسلام ناب محمدی است سدِ محکمی شد مقابل تجاوز و زورگویی قدرت های جهانی! 
جبهه استکبار در این سال‌ها، طرح‌ها و نقشه‌های مختلفی را اجرا کرد تا بتواند این انقلاب را زمین گیر کند اما هم‌اکنون و امروز این انقلاب فقط منحصر به ایران نیست و همه ملت‌های منطقه و آزادی خواهان جهان دریافتند که مقاومت تنها راه پیروزی است!…
انقلاب اسلامی امروز در قلب مظلومین و مستضعفان جهان نفوذ کرده و سنگرهایش تا چند متری مرز اسرائیل رسیده است؛ تردید و ترس آمریکا برای حمله به سوریه و حمله محدودی که انجام داد سندی برای تایید این حرف‌هاست که حالا مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی در این منطقه حرف اول را میزند و دیگر گذشت آن زمانی که هر کس به هر بهانه‌ای که میخواست به ملت‌های مظلوم تجاوز کند…
موشک‌های انصارالله یمن، مقاومت مردم سوریه، حشدالشعبی عراقی‌ها، حزب الله لبنانی‌ها، شیر بچه‌های فاطمیون، زینبیون پاکستان و بحرینی‌ها این ها همه یعنی پازل پیروزی مظلومین در حال تکمیل شدن است و دیگر کسی توان مقابله با مقاومت را در جبهه‌ای به این وسعت ندارد ؛ این ها همه یعنی به روز های پایانی جبهه کفر  نزدیک شده‌ایم و دور نیست زمان فتح #قدس…
وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»

اراده و مشیت ما بر این قرار گرفته است که بر مستضعفین در زمین منت نهیم و آنها را مشمول مواهب خود نمائیم و آنها را پیشوایان و وارثین روى زمین قرار دهیم.
و به راستی که آینده جهان از آن ماست.