"بررسی موضوع بعثت بر اساس لوازم، علل، رفتارها و نتایج فرازمانی آن"(1)

بعثت، نقطه شروع حرکت عظیم مقابله جبهه حق با جبهه جاهلیت و باطل
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
وقتی ما بحث بعثت را مطرح می‌کنیم، معمولاً یک تاریخ مشخص صدر اسلام را مد نظر قرار می‌دهیم. به تعبیر یک دوستی که تعبیر ظریفی بود، فرمودند نگوییم سالروز بعثت، بعثت هنوز ادامه دارد. از آن تاریخی که شروع این ماجرا بوده، حداکثر از آن تاریخ به بعد را مد نظر قرار می‌دهیم. گاهی وقت ها آن تاریخ را مطالعه می‌کنیم، می‌گوییم سالروز بعثت. یعنی ما داریم یادی از یک اتفاقی در فلان سال هجری در صدر اسلام می‌کنیم. یک موضوعی که بوده است و تمام شده. حالا یادش را گرامی‌ می‌داریم، این می‌شود سالروز.

گاهی نگاهمان را وسیع‌تر و کلان‌تر می‌بریم و دامنه و ادامه بعثت را مطالعه می‌کنیم. مثل نگاهی که حضرت آقا داشتند. نگاه بسیار دقیق و زیبایی که فرمودند بعثت آغاز شد، در مقابل بعثت جاهلیت بود و هنوز بعثت ادامه دارد. امتداد این جریان فضای انقلاب اسلامی است و امتداد آن جاهلیت هم فضایی است که ما امروز داریم در بدنه و پیکره غرب در جبهه باطل به عنوان جاهلیت مدرن می‌بینیم.

البته این بحث فقط یک بحثی نیست که اگر حضرت آقا (رهبر معظم انقلاب) بخواهد بفرماید، ما باید بپذیریم و اگر ایشان نفرماید، نه! نباید بپذیریم! حضرت آقا دارند یک بحث قرآنی را مطرح می‌کنند، یک بحث عمیق قرآنی. وقتی در آیات مختلف قرآن بحث از جاهلیت اُولی و جاهلیت اُخری مطرح می‌شود، شما به تمام معنا اگر قائل هستید که جاهلیت اولی با مصادیق و توضیحات و روایاتش، با مصادق قرآنی و روایی در صدر اسلام واقع شده. هیچ مقطعی از مقاطع تاریخ را در تطبیق با جاهلیت اُخری مثل زمان ما نزدیک نمی‌بینید…

  • 5 stars
    نظر از: حكيمه جهان بخشي
    1396/05/11 @ 03:13:04 ب.ظ

     

    سلام علیکم
    احسنتم
    بسیار دقیق بود
    توفیقاتتون روز افزون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.